Διευρύνεται η εκστρατεία μποϊκοτάζ κατά του Facebook για τη ρητορική μίσους, όπως αναφέρει το Reuters σε αποκλειστικό του ρεπορτάζ.

Το πρακτορείο μεταδίδει πως οι διοργανωτές ρίχνονται στην παγκόσμια μάχη προκειμένου να αυξήσουν την πίεση στην εταιρεία και ότι σε αυτό το πλαίσιο θα καλέσουν μεγάλες εταιρείες στην Ευρώπη να συμμετάσχουν στο μποϊκοτάζ.

Η καμπάνια «Stop Hate for Profit» θα αρχίσει να καλεί μεγάλες εταιρείες στην Ευρώπη δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Common Sense Media, ο Τζιμ Στάγιερ στο Reuters.

Από την έναρξη της εκστρατείας πάνω από 160 εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων της Verizon Communications και της Unilever Plc, έχουν υπογράψει το σχετικό ψήφισμα για να σταματήσει η αγορά διαφημίσεων στη μεγαλύτερη πλατφόρμα social media για τον Ιούλιο.

«Το επόμενο μέτωπο είναι παγκόσμια πίεση» τόνισε ο Στάγερ και πρόσθεσε ότι η εκστρατεία ευελπιστεί στο να υιοθετήσουν σκληρότερη στάση έναντι του Facebook οι ρυθμιστικές Αρχές της Ευρώπης.

Τον Ιούνιο η Κομισιόν ανακοίνωσε νέους κανονισμούς για τις εταιρείες τεχνολογίας, περιλαμβανομένης της Facebook, σχετικά με τον τρόπο που διαχειρίζονται την παραπληροφόρηση γύρω από τον κορονοϊό.

Η παγκόσμια εκστρατεία θα συνεχιστεί καθώς οι διοργανωτές συνεχίζουν να παροτρύνουν περισσότερες εταιρείες στις ΗΠΑ να συμμετάσχουν. Η Τζέσικα Γκονζάλες, συνδιευθύντρια της Free Press, δήλωσε ότι έχει επικοινωνήσει με μεγάλες εταιρείες τηλεπικοινωνιών και μέσων ενημέρωσης των ΗΠΑ προκειμένου να τους ζητήσει να συμμετάσχουν στην εκστρατεία.

Ανταποκρινόμενη στα αιτήματα για περισσότερη δράση, η εταιρεία Facebook τ αναγνώρισε σήμερα ότι έχει περισσότερη δουλειά να κάνει και συνεργάζεται με ομάδες υπεράσπισης των πολιτικών δικαιωμάτων και ειδικούς για να αναπτύξει περισσότερα εργαλεία για την καταπολέμηση της ρητορικής μίσους. Το Facebook ανακοίνωσε ότι οι επενδύσεις του στην τεχνητή νοημοσύνη του επέτρεψαν να βρει το 90% της ρητορικής μίσους προτού οι χρήστες το αναφέρουν.

Η επέκταση της εκστρατείας εκτός των ΗΠΑ θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη μείωση των διαφημιστικών εσόδων του Facebook, αλλά πιθανότατα δεν θα έχει σημαντικό οικονομικό αντίκτυπο. Η Unilever, για παράδειγμα, δεσμεύτηκε, την Παρασκευή, να σταματήσει τις δαπάνες της στις ΗΠΑ στο Facebook για το υπόλοιπο του έτους. Αυτό αντιπροσωπεύει μόνο περίπου το 10% των 250 εκατομμυρίων δολαρίων που εκτιμάται ότι δαπανά για διαφημίσεις στο Facebook ετησίως, σύμφωνα με τον Ρίτσαρντ Γκρίνφιλντ της LightShed Partners, μιας εταιρείας μέσων και τεχνολογίας.

Ο Στάγερ είπε επίσης ότι θα παροτρύνουν τους παγκόσμιους διαφημιζόμενους όπως η Unilever και η Honda, οι οποίοι έχουν δεσμευτεί να σταματήσουν τις διαφημίσεις, στις ΗΠΑ, να αποσύρουν τις διαφημίσεις τους από το Facebook παγκοσμίως.

Κάθε χρόνο, το Facebook αντλεί 70 δισεκ. δολάρια από διαφημιστικές πωλήσεις και περίπου το ένα τέταρτο απ’ αυτά προέρχεται από μεγάλες εταιρείες όπως η Unilever ενώ η συντριπτική πλειονότητα των εσόδων της προέρχονται από μικρές επιχειρήσεις.