Αντιδράσεις προκαλεί  η αλλαγή πολιτικής όσον αφορά την ολοκλήρωση του Μετρό στη Θεσσαλονίκη, με την απόσπαση των αρχαιολογικών ευρημάτων του σταθμού της Βενιζέλου. 

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, το βράδυ του περασμένου Σαββάτου, ανακοίνωσε την κυβερνητική απόφαση, η οποία είναι να αποσπαστούν και να επανατοποθετηθούν τα αρχαιολογικά ευρήματα που αυτή τη στιγμή βρίσκονται στη συμβολή των οδών Εγνατίας και Βενιζέλου, προκειμένου να ανοίξει ο σταθμού της Βενιζέλου.

Αυτό συνεπάγεται την καθυστέρηση του έργου για σχεδόν τέσσερα χρόνια, καθώς ο πρωθυπουργός δήλωσε ξεκάθαρα ότι «το Μετρό μπορεί να λειτουργήσει ενιαίο και στο σύνολό του τον Απρίλιο του 2023». Ουσιαστικά ο πρωθυπουργός μπλοκάρει ένα έργο που είχε δρομολογηθεί και προχωρούσε κανονικά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη ζωή της πόλης.

Ως εξ τούτου, η κυβέρνηση Μητσοτάκη αλλάζει ρότα και αδιαφορεί για την μέχρι σήμερα θέση της πόλης της Θεσσαλονίκης, της Αττικό Μετρό και των τοπικών φορέων , που ήταν “και διαφύλαξη των αρχαίων και Μετρό”.

Όπως θύμισε σε συνέντευξή του ο Σ. Φάμελλος: Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, δρομολογήθηκε το έργο, και προχωρούσε με πολύ καλούς ρυθμούς. Ολοκληρώθηκαν οι τεχνικές μελέτες, κατασκευάστηκαν οι σταθμοί, τοποθετήθηκαν οι ράγες, και έχουν ξεκινήσει και οι δοκιμές. Ενώ, ήταν προγραμματισμένο, η κεντρική γραμμή να ξεκινούσε τη λειτουργία της το 2020 και η δεύτερη γραμμή προς την Καλαμαριά το 2021, ξαφνικά ανοίγει μία δαιδαλώδης συζήτηση στην πόλη. Δημιουργείται, άνευ λόγου, ένας νέος διχασμός καθώς τίθεται το ερώτημα Μετρό ή αρχαία. Δεν μπορεί, οι επιλογή κατασκευής ενός έργου, να γίνεται με πολιτικούς όρους αλλά, πρέπει να γίνεται λαμβάνοντας υπόψη τα τεχνικά και θεσμικά δεδομένα.

πηγή:left.gr