Στις τρέχουσες πολιτικές εξελίξεις αναφέρθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Φώτης Κουβέλης, σε συνέντευξή του στο ραδιοφωνικό σταθμό «ΣΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ» και το δημοσιογράφο Στάθη Σχοινά.

Μεταξύ
άλλων, ο Φώτης Κουβέλης υπογράμμισε:

—Για το εάν είναι αναστρέψιμο το
αποτέλεσμα των ευρωεκλογών στις εκλογές της 7ης Ιουνίου.

Φ.Κ « Μπορεί
να υπάρξει αναστροφή του εκλογικού αποτελέσματος. Απευθυνόμενοι στον ελληνικό
λαό του λέμε να κάνει σύγκριση  ανάμεσα
στο τι έκανε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, πώς παρέλαβε τη χώρα και τι δρόμους άνοιξε
προκειμένου να αντιμετωπισθούν  μεγάλα
ζητήματα. Δεν αναφέρομαι μόνο στην έξοδο από τα μνημόνια, που είναι ένα γεγονός  που κανένας δεν μπορεί να το υποτιμήσει. Αναφέρομαι
και σε όλα εκείνα τα οποία συνιστούν  την
επί της ουσίας προοδευτική πολιτική που 
άσκησε σε κρίσιμους τομείς  η
κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Βεβαίως υπήρξαν παραλείψεις, υπήρξαν ελλείψεις και δεν
μπορούμε να αποκλείσουμε ότι υπήρξαν και 
λάθη. Εκείνο όμως το οποίο καταγράφεται είναι ότι η συγκεκριμένη
πολιτική, προοδευτική στην ουσία και το περιεχόμενό της , που άσκησε η
κυβέρνηση έδωσε θετικά αποτελέσματα. Βεβαίως αντιλαμβάνομαι ότι υπάρχει μία
κόπωση του λαού, ότι υπάρχει μία διαμαρτυρία για ζητήματα τα οποία δεν αντιμετωπίσθηκαν,  αλλά η δική μας πρόταση  που αφορά στην ανάταξη της ελληνικής κοινωνίας  με προοδευτικό περιεχόμενο, είναι εκείνο που
πρέπει να αξιολογηθεί από τους πολίτες. Και να αποφασίσει ο λαός συγκρίνοντας
θέσεις, προγράμματα αλλά και συγκεκριμένες πολιτικές πρακτικές  εάν θέλει να επιστρέψει σε ένα σκοτεινό
παρελθόν, εάν θέλει να επιλέξει έναν βαθύτατο νεοφιλελευθερισμό που θα χτυπήσει
τα κοινωνικά δικαιώματα  ή αν θέλει να
στηρίξει και να οδηγήσει  την προοδευτική
πολιτική στην εφαρμογή της , στη βάση συγκεκριμένου προγράμματος, το οποίο  θα παρουσιαστεί και θα αναλυθεί  από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα.

Για την ανάπτυξη
έχουν δρομολογηθεί διαδικασίες , έχει μειωθεί, όχι στο βαθμό που θα θέλαμε η
ανεργία, έχουν αυξηθεί οι εξαγωγές, προωθούμε και νέα μέτρα στήριξης της μεσαίας
 τάξης. Τα πλήγματα που δέχτηκε η μεσαία τάξη
δεν ήταν από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Εάν κανείς δει τι υπέστησαν οι μικρομεσαίοι  επαγγελματίες όλο το προηγούμενο χρονικό
διάστημα, θα διαπιστώσει ότι  η καθήλωση
και η υποβάθμιση της μεσαίας τάξης, συντελέσθηκε μέχρι τα τέλη του 2014. Στο πλαίσιο
της δημοσιονομικής πολιτικής προχωρήσαμε σε ορισμένες κινήσεις για τη στήριξη της
μεσαίας τάξης, λίγες αλλά σημαντικές. Θα  γίνουν όμως και άλλες».

—-Για το πού θα είναι υποψήφιος ο Φώτης
Κουβέλης.

Φ.Κ « Αυτό
θα το δούμε σε λίγες ημέρες . Η παρουσία μου είναι συγκεκριμένη, δεδομένη  στον αγώνα προκειμένου να αλλάξουμε το
αποτέλεσμα των ευρωεκλογών και να ενισχυθεί στον αναγκαίο και επιθυμητό βαθμό ο
ΣΥΡΙΖΑ και η πολιτική του. Είναι ένας αγώνας που γίνεται για την κοινωνία
και  την προοδευτική πολιτική. Ενωμένοι,
απευθυνόμενοι στις κοινωνικές  δυνάμεις
της χώρας , προχωράμε».

—-Για το μεταφορικό ισοδύναμο.

Φ.Κ «Το
μεταφορικό ισοδύναμο είναι μία ρύθμιση που ακόμα δεν έχει γίνει αντιληπτή και
δεν έχει αφομοιωθεί όσο θα έπρεπε, όχι μόνο από τους νησιώτες μας,  αλλά από ολόκληρη τη χώρα. Διότι το
μεταφορικό ισοδύναμο στηρίζει την ανάπτυξη, διευκολύνει τους νησιώτες,
διευκολύνει τη μετακίνηση των προϊόντων, τα καύσιμα και φέρνει τη νησιωτική
Ελλάδα μέσα στην καρδιά της αναπτυξιακής διαδικασίας που έχουμε ξεκινήσει να
προωθούμε. Πέραν αυτού, στο Υπουργείο Ναυτιλίας έχουμε προχωρήσει τη λιμενική
μας πολιτική, που επί 40 και πλέον χρόνια δεν υπήρχε  και την καθιέρωσε αυτή η κυβέρνηση με
συγκεκριμένα έργα, με συγκεκριμένες ενέργειες.

—-Για την ανάπτυξη στα δέκα
περιφερειακά λιμάνια της χώρας.

Φ.Κ «Τα 10 μεγάλα περιφερειακά λιμάνια της χώρας τα
έχουμε εντάξει στην αναπτυξιακή διαδικασία, κρατώντας την ιδιοκτησία τους.Το
ελληνικό δημόσιο προχωράει στη διαδικασία των προκηρύξεων με διαγωνιστικές
διαδικασίες προκειμένου να εκδηλωθούν επενδύσεις σε διάφορους τομείς ανάλογα με
το κάθε λιμάνι. Αυτό είναι απάντηση σε όλους αυτούς οι οποίοι έλεγαν ότι η κυβέρνηση
δεν έχει αναπτυξιακή πολιτική για τα λιμάνια. Έχει αναπτυξιακή πολιτική. Την
έχει δρομολογήσει και θέλω να πιστεύω ότι θα την προχωρήσει και θα την
υλοποιήσει με πολύ συγκεκριμένο τρόπο. Όταν αναφέρομαι στα 10 περιφερειακά
λιμάνια πρέπει να αναφέρω ότι εφαρμόσαμε το ευρωπαϊκό μοντέλο, δηλαδή το μοντέλο
που ισχύει στο 86,% των μεγάλων λιμανιών της Ευρώπης. Δεν παραχωρούμε την
ιδιοκτησία σε κάποιες εταιρίες. Κρατάει την ιδιοκτησία των λιμανιών το ελληνικό
δημόσιο, με διαφορετικό τρόπο από εκείνον που ακολουθήθηκε για την cosco στον
ΟΛΠ στο Πειραιά και τον ΟΛΘ στη Θεσσαλονίκη. Υπάρχουν λιμάνια που προσφέρονται
για παράδειγμα για επενδύσεις και ανάπτυξη στον τουριστικό τομέα, στην
κρουαζιέρα, στις μαρίνες, στον εμπορικό τομέα, στα ναυπηγεία, στο φυσικό
υγροποιημένο αέριο και σε άλλα. Ο νόμος αυτός είναι νόμος του κράτους και έχει
αρχίσει η υλοποίησή του. Αυτά αποτελούν αναπτυξιακές διαδικασίες. Οι διεθνείς
διαγωνισμοί θα γίνονται στη βάση της απόλυτης διαφάνειας και εκείνος που
παίρνει την επένδυση δεν παίρνει όλο το λιμάνι, παίρνει συγκεκριμένη επένδυση,
βεβαίως για ορισμένο χρόνο, μέσα από διαγωνιστική διαδικασία. Αυτό έχει ως
αποτέλεσμα θέσεις εργασίας, έχει προστιθέμενη αξία, έχει έσοδα για το ελληνικό
δημόσιο, έχει έσοδα για τις τοπικές κοινωνίες, διότι όλα αυτά προβλέπονται από
το νόμο ο οποίος πριν από λίγους μήνες  ψηφίστηκε στη Βουλή