Μετά την βίαιη έφοδο της αστυνομίας και το κλείσιμο δύο τηλεοπτικών δικτύων του ομίλου Koza-Ipek, στην Τουρκία, δεν κυκλοφόρησαν και δύο αντιπολιτευόμενες εφημερίδες που ανήκουν στον ίδιο όμιλο, κάτι που ενέτεινε τις επικρίσεις κατά του προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

Οι εφημερίδες Bugün και Millet ανήκουν στον όμιλο μέσων ενημέρωσης Koza-Ipek, όπως και τα τηλεοπτικά δίκτυα Bugün και Kanaltürk, τα οποία αναγκάστηκαν την Τετάρτη να σταματήσουν να εκπέμπουν.

«Είχαμε κλείσει την ύλη της εφημερίδας μας στις 15:00 (την Τετάρτη) και στις 17:00 ήταν στο τυπογραφείο», είπε ο αρχισυντάκτης της Bugün, Ερχάν Μπασιούρτ. «Χρονοτριβούσαν με το πρόσχημα των τεχνικών προβλημάτων έως τις 21:00. Στη συνέχεια μας είπαν ότι δεν μπορούσαμε να την τυπώσουμε, ότι υπήρχε γραπτή απαγόρευση».

Η εφημερίδα Millet ανάρτησε στο λογαριασμό της στο Twitter την πρώτη σελίδα της έκδοσης που επρόκειτο να κυκλοφορήσει, με τη φωτογραφία της ματωμένης δημοσιογραφικής ταυτότητας ενός από τους δημοσιογράφους της υπό τον τίτλο «Ένα Αιματηρό Πραξικόπημα».

Τα ξημερώματα της Τετάρτης, αστυνομικοί με εξάρτυση για την καταστολή ταραχών πραγματοποίησαν έφοδο μπροστά στις κάμερες στην έδρα των δύο τηλεοπτικών δικτύων και των δύο εφημερίδων στην Κωνσταντινούπολη, των οποίων η μητρική εταιρία είχε αποτελέσει τη Δευτέρα αντικείμενο δικαστικής εποπτείας.

Ο όμιλος Koza-Ipek θεωρείται ότι πρόσκειται στον ιμάμη Φετουλάχ Γκιουλέν, ο οποίος έγινε «ο υπ΄αριθμόν ένα εχθρός του λαού» για τον πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, μετά την αποκάλυψη μεγάλου σκανδάλου διαφθοράς που είχε στόχο το περιβάλλον του, τον χειμώνα του 2013.